Kenmerken van Billtobox
Billtobox is een innovatief online platform dat het administratieve en financiële beheer tussen accountants en hun klanten vereenvoudigt. Bovendien bent u dankzij Billtobox al klaar voor de verplichte elektronische facturatie via Peppol.
Met Billtobox kunnen uw klanten gemakkelijk hun facturen beheren: ontvangst, verwerking, betaling en verzending in slechts een paar klikken. Dankzij de Banqup Business Wallet verlopen betalingen snel en veilig, en worden gegevens automatisch opgehaald dankzij de geïntegreerde OCR.
Billtobox maakt ook verbinding met de populairste boekhoudsoftware. Dit betekent dat u facturen van uw klanten rechtstreeks in uw boekhoudpakket ontvangt.
Het platform is volledig compatibel met Peppol, in lijn met de Belgische verplichting om elektronische facturatie te gebruiken vanaf januari 2026. Billtobox vergemakkelijkt deze overgang door gratis inschrijving op het netwerk mogelijk te maken en door de conformiteit van de uitwisselingen te garanderen.
Met de gecentraliseerde beheerconsole kunt u snel uw klanten integreren, documentstromen volgen en effectief met hen samenwerken. Het platform integreert naadloos met toonaangevende boekhoudsoftware, waardoor het eenvoudig is om gegevens automatisch te importeren in uw gebruikelijke systeem.
Billtobox biedt ook een veilig archiveringssysteem dat alle documenten in overeenstemming met de wettelijke vereisten houdt, met eenvoudig zoeken dankzij intelligente filters.
Van zelfstandigen tot grote bedrijven, Billtobox past zich aan alle klantprofielen aan en verandert hun administratief beheer in een eenvoudige, snelle en vertrouwde ervaring.
5 redenen waarom het ITAA voor Billtobox kiest
- Gegarandeerde naleving: Billtobox voldoet volledig aan de Belgische wettelijke vereisten, inclusief verplichte elektronische facturatie via Peppol.
- Bescherming van factuurgegevens: Gegevensbeveiliging is van het grootste belang. Billtobox garandeert dat deze gegevens eigendom blijven van de ondernemer en dat de accountant er altijd vrij toegang toe heeft.
- Concurrerende prijzen: Billtobox garandeert de laagste prijzen op de markt (geldig voor vergelijkbare oplossingen, exclusief actieprijzen).
- Klantacceptatie van facturen: Het ITAA raadt het gebruik van een facturatieoplossing aan die los staat van de boekhoudsoftware, zodat de klant de factuur kan accepteren voordat deze wordt geïntegreerd in de boekhouding. Dit proces versterkt de professionele onafhankelijkheid van registeraccountants en voldoet aan de normen voor het bewaren van documenten.
- Een platform dat is ontworpen in samenwerking met registeraccountants: Dankzij maandelijkse vergaderingen tussen het ITAA en Billtobox kan de ontwikkeling van het platform op de voet gevolgd worden.
Over Unifiedpost
Unifiedpost Group vereenvoudigt de administratieve en financiële processen van bedrijven met digitale oplossingen. Sinds 2001 verbindt het organisaties via een open cloud-netwerk, waardoor samenwerking, documentuitwisseling en elektronische betalingen mogelijk worden. De tools van Unifiedpost automatiseren processen zoals order-to-cash en procure-to-pay, en zorgen er tegelijk voor dat de regelgeving wordt nageleefd.
Met meer dan een miljoen KMO's en 2.500 grote ondernemingen in 30 landen biedt Unifiedpost intuïtieve applicaties en robuuste API's om de cashflow te optimaliseren. Unifiedpost is gecertificeerd als betaalinstelling en combineert veiligheid, fiscale compliance en lokaal aangepaste oplossingen om de groei van bedrijven te ondersteunen.